Keresés ebben a blogban

2011. április 8., péntek

ANYÁK NAPJA

KÖSZÖNTŐK
  Úgy repültem, mint a madár!
Pedig szárnyam sincsen.
Virágot is hoztam Neked!
Pedig kertem sincsen.
A szeretet az én szárnyam,
Szívem az én kertem.
Anyák napján köszöntelek,
Édesanyám, lelkem!
 (Népköltés)
 Már megjöttünk ez helyre,
anyák köszöntésére,
anyám, légy reménységben,
köszöntelek egészségben.

Gyöngyharmatos hajnalba
kivirult a hajnalka,
szép kivirult hajnalkák,
köszöntsétek jó anyát.

Amennyi a zöld fűszál,
égen ahány csillag jár,
májusban a szép virág:
annyi áldás szálljon rád.

Ahány csepp a tengerben,
annyi hála szívünkben,
gyermekeid hő szavát
hallgasd meg ma jó anyánk.

Móra Ferenc: Anyának
Álmomban az éjszaka  
Aranykertben jártam.  
Aranykertben aranyfán  
Aranyrigót láttam.
Aranyrigó énekét  
A szívembe zártam.  

Ahány levél lengedez  
Szél ringatta ágon,  
Ahány harmat csepp ragyog  
Fűszálon, virágon,  
Édesanyám fejedre  
Annyi áldás szálljon! 

Szentmihályi Szabó Péter: Kicsi szívem
Kicsi szívem kicsit ér,
mégis minden belefér,
belefér a nagyvilág
belefér a rügyes ág,
belefér a kerek ég?
sivatagban a tevék,
hajókkal az óceán,
labdával a kisleány,
erdő alján suta nyúl,
a farkas, ha lelapul,
kicsi szívem kicsit ér,
a fájás is belefér,
belefér a temető
búcsút intő keszkenő,
mély ránc a homlokomon
belefér, ha akarom.
Jaj, hogy is van, hogy te nem
kopogtatsz a szívemen?
 
Csinálok én ott helyet,
puha ágyat is vetek,
betakarlak felhővel,
elringatlak szellővel,
szegény szívem megdobban,
megcsókollak álmodban.
Kicsi szívem kicsit ér,
neked adom semmiért. 
Ágh István: Virágosat álmodtam  
Édesanyám,  
virágosat álmodtam, 
 Napraforgó-
  virág voltam álmomban. 
Édesanyám,  
te meg fényes nap voltál,  
napkeltétől,  
napnyugtáig, ragyogtál.
ZENEI AJÁNLÓ:
WEÖRES Sándor- KICSI HANG: Anyám
WEÖRES Sándor- GRYLLUS Vilmos: Buba éneke
(Csigahéj című album)
Ó ha cinke volnék,
Útra kelnék,
Hömpölygő sugárban
Énekelnék -
Minden este
Morzsára, buzára
Visszaszállnék
Anyám ablakára.

Ó ha szellő volnék,
Mindig fújnék,
Minden bő kabátba
Belebújnék –
Nyári éjen,
Fehér holdsütésen
Elcsitulnék
Jó anyám ölében.

Ó ha csillag volnék
Kerek égen,
Csorogna a földre
Sárga fényem –
Jaj, de onnan
Vissza sose járnék,
Anyám nélkül
Mindig sírdogálnék.
KONCZ Zsuzsa- BRÓDY János: Mama kérlek
NAGYSZALONTAI KÖSZÖNTŐ

Az árgyélus kismadár (Minimax Gyerekdalok)

SZÍNEZŐ:

Kreatív ajándékötlet:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése